صوت | امنیت از وحشت روز قیامت
کد خبر: 3941749
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰

صوت | امنیت از وحشت روز قیامت

هر کس در روز قیامت، امنیت و آسایش می‌خواهد بیشتر به ساحت مقدس امام(عج) عرض ارادت و برای ایشان دعا کند چرا که ‌نتیجه‌اش امنیت از وحشت روز قیامت است.

صوت | امنیت از ترس روز قیامت با دعای برای حضرت بقیه‌الله(عج)به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحسن سبط الشیخ در ادامه معرفی کتاب «مکیال المکارم» گفت: سبک صاحب مکیال این است که اول یک بحث اخلاقی را مطرح، سپس آن را در مورد وجود مقدس امام زمان(عج) پیاده می‌کند و این سبک بسیار جالبی است که مباحث اخلاقی را حرارت دیگری می‌بخشد؛ یعنی فرد با  محوریت توجه و عرض ارادت به ساحت مقدس حجت‌الله(عج) به اخلاقیات ملتزم می‌شود.

به طور مثال درباره یکی از آثار دعا برای تعجیل در فرج امام زمان(عج) می‌فرمایند: دعا و عرض ادب به ساحت مقدس امام آثار احترام و تجلیل از بزرگتر را دارد؛ همان آثاری که در روایات متعدد برای تجلیل بزرگ‌تر آمده است نصیب، افرادی می‌شود که در اسلام محاسن خود را سفید کرده و سال‌ها را در عبادت گذراند‌ند. 

در یک بُعد دیگر می‌فرمایند احترام به بزرگتر فوق‌العاده مورد تأکید دین است. رسول اکرم(ص) فرمودند: هرکس مؤمنی را اکرام کند، درهای کرامت خدا را بر خود باز کرده است. یا کسی که به یک پیرمرد و پیرزن مؤمنی بی‌ادبی  کند خداوند قبل از فوتش کسی را می‌فرستد که او را خفیف و ذلیل کند.

یکی از آثار احترام به افراد مسن پیر، امنیت از ترس و وحشت روز قیامت است. به عبارتی یکی از موارد امنیت روز قیامت، احترام به مؤمنین مسن است که روز قیامت را آسان می‌کند. اگر این موضوع را درباره حضرت بقیه الله(عج) در نظر بگیریم _ گرچه ظاهر آن بزرگوار کمتر از ۴۰ سال است، اما بین تمام مومنین سن مبارکشان از همه بیشتر است _ اگر فقط به همین جهت یعنی سن شریفشان کسی به ایشان احترام بگذارد، برایشان دعا کند، به ایشان عرض ادب کند و از ایشان طاعت کند و این بزرگوار را تعظیم کند که یکی از موارد آن، دعای فراوان است، هم خدا را تعظیم کرده و هم در روز قیامت از ترس و وحشت در امان خواهد بود.

هر کس در روز قیامت، امنیت و آسایش می‌خواهد بیشتر به ساحت مقدس امام عرض ارادت و دعا کند نتیجه‌اش امنیت از وحشت روز قیامت است.

کد
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha